Regionální noviny

Poté, co byla po dvaceti letech v úplně jiné profesi nucena hledat nové uplatnění, vzpomněla si na dávný sen o cukrárně s kavárnou. Místo běžného sortimentu ale vsadila na štrůdl – tedy moučník, který sice patří mezi nejběžnější, ale zároveň nabízí i bezpočet variací a obměn. V krámku paní Brabcové ve staré tržnici v Benešově u Prahy jich aktuálně napočítáte až 18, z toho 4 slané. Nejvíce jde prý na odbyt jablečná „klasika“ a pak náplň z vanilkového pudinku. V teplých dnech bývá větší zájem o slané varianty, v sychravém počasí si naopak lidé chtějí život spíše osladit.

Voňavé dobroty vznikají přímo na místě, první ještě před otevřením, během dne se pečou další podle objednávek i momentálního zájmu „na krámě“.Zákazník dostává vždy čerstvě upečený a ještě teplý štrůdl. I když je výhodnější si koupit celý nebo polovinu štrůdlu, hledat tu pravou chuť můžete i po kouscích. A třeba i na místě, samozřejmě s dobrou kávou. Na štrůdly jezdí z různých koutů republiky a jedna paní si dokonce pořizuje podobný krámek až V Novém Jičíně, takže žádná konkurence.

Do budoucna by paní Brabcová ráda rozšířila své štrůdly do Prahy a zaměřila se na marketing značky „Štrůdl do krabice „ Říká, že její štrůdly mají jméno, jsou to prostě štrůdly do krabice. Proto se i přihlásila o získání regionální značky, která zaručuje určité kvality a váhu výrobku. Věří, že časem bude „Štrůdl do krabice“ vyhledávanou značkou jak přímo v jejích obchodech, tak i v kavárnách a café barech.